Blandade karameller

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Academy Award? Inte riktigt, va?

Av senioren - 13 oktober 2011 20:33

Jag har tilldelats en Award och känner mig hedrad av detta förtjänsttecken. Fast det är varken medalj eller Oscarsstatyett inblandad. Egentligen handlar det bara om att någon bloggvän tycker att man ska svara på fem frågor och skicka vidare till fem andra bloggare, en sorts kedjebrev alltså. 


När du fått awarden ska du länka till den du fått den av, fullborda de fem meningarna och skicka den vidare till fem andra bloggar. Ungefär så här:


Denna award har tilldelats mig av:  ÅsiktsHanna







Fem meningar att fullborda med egna ord:  


1. När ingen ser eller hör mig... så får jag se hur andra människor uppför sig när de tror att ingen ser eller hör dem.


2. Jag går aldrig hemifrån utan... plånbok, penna, läsglasögon. Tar oftast med kameramobilen också.


3. Min blogg heter som den gör för att jag... uppnått min aktningsvärda ålder. När jag började hette bloggen "Sex_10-plus", och det var många som tittade in med helt andra förhoppningar, lurade av titeln.


4. Om jag vågade skulle jag... hoppa från högsta. Nu, innan det är för sent.


5. Om tio år kommer jag att... vila två meter under marken, alternativt sitta på hemmet eller vara hyfsat frisk och nyfiken på resten av livet - som nu. Men den tiden, den sorgen.


Fem personer jag vill skicka denna award till:


Lillrika
Optimisten
Geddfish
Tony Malmqvist
Yatzeeh



 
 
Lillrika

Lillrika

13 oktober 2011 22:58

Tack, så trevligt att du valde mig! Den ska jag ta och göra nån dag. :-)

http://www.lillrika.se

 
Jossan

Jossan

14 oktober 2011 11:40

Fan så nice alltså. hehe

http://mynameisjossan.myshowroom.se

 
Eva

Eva

14 oktober 2011 19:49

Tack för att jag valdes! Jag ska svara och dela vidare! Kramar på er så länge! :)

http://www.yatzeeh.blogg.se

 
Gerd

Gerd

17 oktober 2011 20:25

Tack för att jag utvaldes! Det var några år sen som jag svarade på frågor så här....
Jag ska se om jag kan få till detta nån dag, fick se det just nu. ;)

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av senioren - 20 maj 2012 17:06

Reklambladet för nästa vecka dunsade ner i mailboxen. Pappersreklam har vi tackat nej till, men några butikers extraerbjudanden kan vara intressanta, de prenumererar vi på elektroniskt. Alla vill de gärna framstå som prisbilliga, och det kan ibland l...

Av senioren - 18 maj 2012 21:13

de s k nigerabreven, mail från obekanta avsändare som lovar dig en stor förmögenhet alldeles gratis bara du skickar pengar till olika avgifter, var det länge sedan jag fick på Internet. Men idag kom det ett pappersbrev från Spanien med posten, som be...

Av senioren - 14 maj 2012 16:37


På veckans vilodag - lördag eller söndag, beroende på religion - var det tänkt att man skulle vila från arbetet och odla sin själ. Tanken var inte att man i skydd av mörkret och med fån-garvande polare som enda vittnen skulle sparka sönder busshållpl...

Av senioren - 4 maj 2012 08:15


I butiken gjordes det stor reklam för att falukorven denna vecka var XXL och vägde ett helt kilo, 1000 gram, istället för det allt vanligare krympta kilot på 750, 800 eller 900 gram, som lurar kunden att betala lika mycket för mindre innehåll. Här va...

Av senioren - 3 maj 2012 21:15


  Den här  servicebilen tillhör en hissfirma. Inget konstigt med det. Bilmodellen är vanligt förekommande.   Men det var något jag sett i ögonvrån som fick mig att stanna till och ta en bild .   I rutan satt sju(!) stycken olika ti...

Vad handlar bloggen om?


Det finns sånt man borde säga, men inte säger. Det finns sånt man borde veta men inte vet, som hut. En blogg mot bättre vetande, med blandat innehåll.

Besserwisserns snara svar

10 besvarade frågor

Seniorens senaste bonbons

Sorterade godsaker

Leta i gottpåsen

Så här många har smakat


Ovido - Quiz & Flashcards