Blandade karameller

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Spara pengar i mataffären

Av senioren - 20 maj 2012 17:06

Reklambladet för nästa vecka dunsade ner i mailboxen. Pappersreklam har vi tackat nej till, men några butikers extraerbjudanden kan vara intressanta, de prenumererar vi på elektroniskt. Alla vill de gärna framstå som prisbilliga, och det kan ibland ligga något i deras förslag till kostnadsbesparing:


 


Genom att notera priserna från hyllkant och reklamblad och klaga så fort det blir fel inslaget i kassan, kan man spara många hundralappar. 48:50 kilot för äpplena? Jag måste ha slagit in varunumret istället för kilopriset. 285:00 för en vetelängd? Ojdå, det ska vara 28:50, en nolla för mycket i datorn, men ingen annan kund har reagerat. Jaså, det skulle vara på extrapris enligt reklambladet den här veckan, det har dom  tydligen missat att ändra osv osv... Allt detta har jag själv upplevt.


Kolla innan du går från butiken, allra helst innan du betalat det felaktiga priset. Det finns pengar att tjäna i affärer...

 
 
Lillrika

Lillrika

21 maj 2012 22:56

Ja, finns massor att spara där. Massor med fel varje vecka!! Klart det är mänskligt att fela det har jag stor respekt för men inte jämt som det är nu. Brukar sätta mig i bilen och kolla igenom innan jag kör från affären. :)

http://www.lillrika.se

 
Hanna

Hanna

22 maj 2012 17:24

Jag brukar försöka att kolla medan de slår in för då kommer ju priset upp och ifall det är mycket mer än jag trodde så kollar jag kvittot en extra gång. Här i Norge får jag en chock varje gång jag skall betala! Hutlösa priser har de!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

 
Marlene

Marlene

11 juni 2012 21:17

Det gäller att kolla datum också och går tex köttet ut inom två dagar, så får man ofta halva priset :-)

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
Johannes

Johannes

10 juli 2012 00:11

Tack för tipset. Har aldrig brytt mig om att kolla men nu bör man nog börja göra det efter denna vetskap.

http://sparapengarna.se

 
Hanna

Hanna

10 augusti 2012 11:16

Hur mår du? Det var länge sedan du skrev något inlägg nu! Hoppas att du mår bra :)

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

 
Hanna

Hanna

16 september 2012 01:57

Vad roligt att höra från dig igen!
Hoppas att du mår bra och sådär!

Svar: Tack för komplimangen om mina raka tår, inte ofta folk brukar säga det, det mesta folk säger är att de är små... fast inte nödvändigtvis som en komplimang.

Hen tycker jag fungerar i sammanhang där det kan vara förvirrande att använda han eller hon. T.ex om du pratar om ett icke könsbestämt försöksobjekt så är det lätt att vilja benämna denne med ett pronomen men det fungerar ju inte med han eller hon då eftersom försöksobjektet inte är könsbestämt. Tycker inte att det skall vara istället för utan som ett komplement.

Svar: Självklart har maten inverkar på diabetes men du måste äta fel under en lång period för att hamna i riskzonen och detta innebär att du kommer märka på din kropp att du får en större kroppsform innan du riskerar att få diabetes ;)

KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.seh

 
Hanna

Hanna

22 september 2012 16:37

Tja, om du köper på en restaurang så får du säkert bröd med inbakade majskorn och istället för kebabsås får du väl majonäs. (De är ju väldigt förtjusta i majonnäs...) Fast riktig norsk pizza är grandiosa. I frysdisken kan du köpa pizzor från femtio kronor till hundra femtio kronor. De flesta färdigpizzorna kostar samma som en köpapizza i Svea...
Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

27 september 2012 00:46

Sv: Visst finns det många goda vegetariska rätter - en del som är helt naturliga rätter för nästan alla köttätare (som pannkakor och ärtsoppa som du nämnde). Tråkigt att folk känner att de måste ha kött i maten för att den skall var OK att äta...
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

4 oktober 2012 13:15

Svar: Visst förstår jag det. Det enda de har att gå på är ju utseendet så det är klart att de dömer ut efter fördomar. Hade egentligen varit mer intressant ifall de människor som gick in och testade såg propra ut men hade annan hudfärg och kanske lite knaggligt språk... ifall de blev nekade DÅ snackar vi diskriminering.
Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

28 oktober 2012 21:39

Svar: Tur att du har dubbar att sätta på dina fötter så att du inte halkar!

Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

14 februari 2013 22:00

Svar: Ja det är sant att det ger någonting till den som ber. Jag tror ju att religion kan ge mycket till de som utövar det då det alltid är bra för människor att ha någonting att tro på!
Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av senioren - 18 maj 2012 21:13

de s k nigerabreven, mail från obekanta avsändare som lovar dig en stor förmögenhet alldeles gratis bara du skickar pengar till olika avgifter, var det länge sedan jag fick på Internet. Men idag kom det ett pappersbrev från Spanien med posten, som be...

Av senioren - 14 maj 2012 16:37


På veckans vilodag - lördag eller söndag, beroende på religion - var det tänkt att man skulle vila från arbetet och odla sin själ. Tanken var inte att man i skydd av mörkret och med fån-garvande polare som enda vittnen skulle sparka sönder busshållpl...

Av senioren - 4 maj 2012 08:15


I butiken gjordes det stor reklam för att falukorven denna vecka var XXL och vägde ett helt kilo, 1000 gram, istället för det allt vanligare krympta kilot på 750, 800 eller 900 gram, som lurar kunden att betala lika mycket för mindre innehåll. Här va...

Av senioren - 3 maj 2012 21:15


  Den här  servicebilen tillhör en hissfirma. Inget konstigt med det. Bilmodellen är vanligt förekommande.   Men det var något jag sett i ögonvrån som fick mig att stanna till och ta en bild .   I rutan satt sju(!) stycken olika ti...

Av senioren - 1 maj 2012 09:28

Man kan få spader för mindre. Vart har alla mina inlägg från den senaste tiden tagit vägen? Listan på skärmen var alldeles tom.   Mystiskt, ja rent oförklarligt, tills jag tittade på vilken månad som visades. Maj 2012. Och då har jag ju int...

Vad handlar bloggen om?


Det finns sånt man borde säga, men inte säger. Det finns sånt man borde veta men inte vet, som hut. En blogg mot bättre vetande, med blandat innehåll.

Besserwisserns snara svar

10 besvarade frågor

Seniorens senaste bonbons

Sorterade godsaker

Leta i gottpåsen

Så här många har smakat


Ovido - Quiz & Flashcards