Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011
Sedan vi satte upp nedanstående text under vårt brevinkast, har det blivit väldigt mycket mindre reklamblad. Ett tjuvtrick som används numera är att skicka post adresserad till en viss lägenhetsdörr i huset. Det får vi skylla på Skatteverket, som vill ha oss alla boende på en viss bestämd adress, varför lär vi väl få se i sinom tid ;-)
Så damp det idag ner ett brev, adresserat "Till livsnjutaren på" (Gatuadress och lägenhetsnummer) från Australian Wine Club. Glöm det, Eller ännu bättre, ta varning. Tolv flaskor spanskt rödtjut för 1.459 kronor hemlevererat inkl frakt och moms. Handplockat, står det, men det gäller flaskorna, som handplockas i kartongerna på ett lager iTyskland. Motsvarande viner finns att köpa för drygt halva priset på Systembolaget.
De australiska vinerna lyste, trots firmanamnet, med sin frånvaro denna gång, däremot var företaget tydligen enligt svensk lag tvungna att ha en stor text på baksidan av kuvertet:
Hur många som hade flytväst av de drunknade nämns inte? Några kanske ändå...
Till sist ett gammalt ordspråk i sammanhanget:
Bacchus har dränkt fler än Neptun.
Så akta dig för reklamerbjudanden om alkoholdrycker. Det kan stå dig dyrt...
Reklambladet för nästa vecka dunsade ner i mailboxen. Pappersreklam har vi tackat nej till, men några butikers extraerbjudanden kan vara intressanta, de prenumererar vi på elektroniskt. Alla vill de gärna framstå som prisbilliga, och det kan ibland l...
de s k nigerabreven, mail från obekanta avsändare som lovar dig en stor förmögenhet alldeles gratis bara du skickar pengar till olika avgifter, var det länge sedan jag fick på Internet. Men idag kom det ett pappersbrev från Spanien med posten, som be...