Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011
Reklamen försöker med alla medel hetsa oss att spendera pengar på att byta till det nyaste. Ungdomar låter kanske lura sig, men inte jag.
Betrakta nedanstående, cirka 15 år gamla, mobiltelefon. Den yttre antennen ger den en räckvidd långt över senare modeller. Det robusta batteriet ger den en oöverträffad drifttid. Jag hade med den till sjukhuset när jag skulle opereras för snart två år sedan. Tanken var att ingen skulle vilja stjäla en så gammal mobil. En yngre medpatient blev fascinerad. "Den där får du hålla uppsikt på," menade han. "Det är många som vill ha en antik mobiltelefon".
Detta blogginlägg blev till bara därför att (Telefonaktiebolaget LM) Ericsson, även pga sin logga kallat Tre korvar, i Sydamerika Tres bananas, nyss brutit samarbetet med SONY, vars namn lär vara en kombination av SOund och New York...
Reklambladet för nästa vecka dunsade ner i mailboxen. Pappersreklam har vi tackat nej till, men några butikers extraerbjudanden kan vara intressanta, de prenumererar vi på elektroniskt. Alla vill de gärna framstå som prisbilliga, och det kan ibland l...
de s k nigerabreven, mail från obekanta avsändare som lovar dig en stor förmögenhet alldeles gratis bara du skickar pengar till olika avgifter, var det länge sedan jag fick på Internet. Men idag kom det ett pappersbrev från Spanien med posten, som be...